Co to jest żałoba po rozstaniu?

Polecany przez 2896 osób (Ocena 4,95/5)
5/5
etapy żałoby po rozstaniu
Jeżeli pomogło kliknij!
[Total: 2 Average: 5]

Zdaniem psychologów, żałoba po rozstaniu niewiele różni się od żałoby po śmierci bliskiej osoby. Walczyłeś o utrzymanie związku do tego stopnia, że ​​zostałeś całkowicie pochłonięty. Nadszedł czas żałoby po zerwaniu.
Nie chcesz wierzyć, że to już koniec. Nie możesz w to uwierzyć. A jednak życie pisze własne scenariusze i nie pyta, czy nam się podobają. Nawet jeśli ten związek był toksyczny, ktoś cię nagminnie zdradzał, a czasem nawet był nie do zniesienia, pomysł życia bez niego jest nie do przyjęcia.
Zakończenie związku wymaga czasu żałoby. Przychodzisz z „Nie odchodź!” do „Cóż, poddaję się.”  Wydaje się to brutalny proces i może zająć dużo czasu, zanim poczujesz, że zasługujesz na zainwestowanie we własną niezależną, zmienioną ścieżkę życia. Daj sobie szansę i pozwól sobie na cierpienie i zrozumienie rozstania.
Być może gdzieś w sobie wiedziałeś, że to rozstanie nadchodzi, nawet przez miesiące lub lata, a jednak nadal jesteś ślepy. Bez względu na to, jak wyglądało przygotowanie do gry, teraz, gdy rozstanie faktycznie ma miejsce, możesz być przytłoczony, unieruchomiony i nawiedzony strachem , stratą i rozpaczą dotyczącą życia bez tej osoby. Oto niektóre z etapów, przez które możesz się spodziewać – często występują one wszystkie naraz lub w różnych kolejności w różnych momentach procesu puszczania. Za chwilę dowiesz się jakie są etapy żałoby po zerwaniu.
Jak odzyskać EX, 80 Sztuczek Psychologicznych| Poradnik

Fazy żałoby po rozstaniu:


1. Szok i niedowierzanie Wielu [ocalałych] zmaga się od dłuższego czasu z zaprzeczeniem, na przykład nie chcąc wierzyć, że to, co się z nimi dzieje, jest w rzeczywistości przemocą domową, lub mając ogromną wiarę, że sytuacja wróci do lepszych czasów” – mówi dr Finley. Następnie, w tej fazie osoby logicznie rozumieją, że związek się skończył, ale nie chcą w to uwierzyć. Mogą mieć nadzieję, że wszystko się ułoży. Nawet chęć ucieczki przed przemocą nie zawsze chroni ludzi przed zaprzeczaniem. „Zaprzeczanie jest sposobem, w jaki twoja psychika chroni cię przed emocjonalnym przytłoczeniem. Zaprzeczanie jest użytecznym mechanizmem radzenia sobie, o ile nie powstrzymuje cię przed przejściem do następnego etapu ”-
2. Zaprzeczenie To nie może być prawda. To się nie dzieje! Po prostu nie możesz być bez swojego byłego. Wydaje się, że włożyłeś w ten związek wszystko, czym jesteś. To był twój świat, twoje życie. Nie możesz zaakceptować, że to koniec. Wyczuwasz ostatnią nadzieję, aby ją uratować, nawet kosztem Twojego dobrego samopoczucia. Odkładasz swoją potrzebę zasmucenia jej końca, ponieważ jest to zbyt bolesne. Robiąc to, tymczasowo wykolejesz proces żałoby, zastępując go nierealistycznie zawyżoną nadzieją, że związek nadal może zostać uratowany.
3. Targowanie się Targowanie się polega na szukaniu sposobów na uratowanie związku. Taktyka może obejmować groźby, odwoływanie się do wyższej siły lub losu, przekonanie sprawcy do zbadania swojego zachowania i działań lub zmianę sposobu, w jaki traktuje partnera, aby dać w związku szansę na poprawę i kontynuację. Chociaż statystycznie mało prawdopodobne jest, aby taka taktyka przyniosła zmianę, gdy w grę wchodzi przemoc, Meyer mówi: „Targowanie się polega na tym, że zatrzymujesz się i mówisz:„ Ojej, nie radzę sobie z tym emocjonalnie. Negocjuję z nim wszystko, odwrócę się na lewą stronę, jeśli zajdzie taka potrzeba, ale nie mogę przez to przejść. To próba odzyskania swojego „życia” ”. Zawirowania związane z zerwaniem mogą być tak przytłaczające, że osoby mogą chcieć wrócić do swojego wcześniejszego życia, nawet jeśli to życie obejmowało przemoc.
Plan działania dzień po dniu aby przeżyć rozstanie

4. Gniew Gniew na twojego byłego partnera jest powszechny. „Gniew nawet skłania [ocalałych] do popychania lub prowokowania prześladowcy, pomimo świadomości, że on lub ona uderzy, ponieważ daje im to chwilowe poczucie kontroli” – mówi dr Finley. Gniew może też pojawić się w innych częściach twojego życia. Możesz być zły na Boga, wyższą siłę lub przeznaczenie, za postawienie cię na ścieżce prześladowcy lub za to, że twój związek się zakończy. Możesz być zły, że twój związek nie był w stanie odzyskać szczęśliwszego stanu, jaki miał na początku. Możesz być zły na przyjaciół i bliskich, którzy nie podzielają Twojego gniewu lub nie zgadzają się z nim. Możesz być zły z powodu okoliczności, które doprowadziły do ​​rozłamu
5. Depresja„Myślę, że po opuszczeniu sprawców depresja i złość to najczęściej występujące emocje” – mówi dr Finley. Podczas fazy depresji może pojawić się wiele różnych emocji i zachowań. Beznadziejność jest kamieniem węgielnym depresji i możesz mieć wrażenie, że nigdy nie ruszysz dalej. Możesz być zmęczony, smutny i odłączony od ludzi. Możesz spać lub jeść za mało lub za dużo. Możesz sięgnąć po alkohol lub narkotyki. I prawdopodobnie uwierzysz, że te uczucia nigdy się nie skończą.
6. Akceptacja Jest to rodzaj akceptacji, który na wczesnym etapie może przypominać bardziej poddanie się. Trzymasz swój koniec rozpadu, ponieważ mają do, nie dlatego, że chce się. Albo ty, albo twój były, rozwinęliście w tym momencie dostateczną świadomość i kontrolę, aby rozpoznać, że nie powinniście być. Z biegiem czasu ta początkowa, często słaba akceptacja staje się bardziej konkretna, ponieważ oboje zaczynacie niezależnie rozpoznawać, że istnieją granice, które przynajmniej jeden z was musi utrzymać, aby zerwanie się utrzymało, ponieważ musi . W końcu zrozumiałeś, że dlatego nie warto już próbować.

Jak długo trwa żałoba po rozstaniu?

Etapy żalu, które następują po każdej traumie, w tym zerwania, mogą się zdarzyć w ciągu kilku minut lub nawet sekund, w ciągu dni, miesięcy lub lat, a następnie zmieniają się bez ostrzeżenia, pozostawiając uczucie bez fundamentu, szczególnie na początku.
Czujesz się obcy lub odcięty od świata. Jednak, jak każda emocjonalna amputacja, kontynuowanie życia oznacza naukę życia bez tej części siebie i znalezienie sposobów na zrekompensowanie jej utraty. Ponadto zrozum, że istnieje metoda i swego rodzaju struktura tego chaotycznego procesu żałoby. Świadomość, że nie jesteś sam, może pomóc ci to przetrwać. Twój smutek jest częścią ludzkiej kondycji – bez niego nie bylibyśmy zaprogramowani tak, jak mamy radzić obie z wieloma bólami i stratami, które pojawiają się w naszym życiu.

Fazy przez jakie będziesz przechodzić po rozstaniu są następujące:

Podsumowanie etapy żałoby:
  1. Szok i niedowierzanie
  2. Gniew
  3. Wyparcie
  4. Targowanie się
  5. Depresja
  6. Zrozumienie
  7. Akceptacja
  8. Przebaczenie

Przygnębienie po rozstaniu

Jedno z najczęstszych pytań, jakie osoby zadają po rozstaniu, brzmi: „Ile czasu zajmie mi wyleczenie się z przygnębienia po rozstaniu?” Bardzo często osoby zwracają się do terapeuty, gdy cierpią z powodu rozstania przez bardzo długi czas. W niektórych przypadkach minął ponad rok… więc jest całkowicie naturalne, że możesz zadawać sobie pytanie, ile czasu zajmie, zanim zaczniesz czuć się lepiej.
W dzisiejszym artykule chcę odpowiedzieć na Twoje pytanie, ile czasu zajmuje przezwyciężenie smutku po rozstaniu, a także przedstawię Ci narzędzia i techniki przyspieszające ten proces. Naszym celem jest pomóc ludziom odzyskać siły po rozstaniu i poczuć się lepiej niż kiedykolwiek wcześniej, więc jeśli jesteś gotowy, jesteś we właściwym miejscu!

Czy to normalne, że po tylu latach nadal kocham swojego byłego?

Minęło około 14 miesięcy od ich zerwania, a ona nadal płakała nad za byłym. Czuła się sfrustrowana i wyczerpana całą sytuacją i nie wiedziała, co zrobić, aby wydostać się spod ciężaru całego bólu, w jakim się znajdowała. Rozmawialiśmy o tym, dlaczego tak się czuję i dlaczego to jest tak trudne. Prosta prawda jest taka, że ​​opłakujesz utratę czegoś bardzo cennego. Zerwanie jest śmiercią twoich nadziei i marzeń o przyszłości z tą osobą, a myślenie, że możesz się z tym pogodzić w mgnieniu oka, jest nierealne.
Ponieważ prawdziwa miłość potrzebuje czasu, aby ją rozwinąć, potrzebny jest również czas, aby ją odpuścić. Ludzie pytają „ Czy to normalne, że nadal kocham swojego byłego? ” po upływie znacznej ilości czasu, często istnieje pewien wzorzec. W wielu przypadkach, gdy osoba wciąż płacze regularnie przez byłego bardzo długo po rozstaniu,  pojawia się element zależności emocjonalnej lub neurotyczna potrzeba miłości
http://jak-sprawdzic.pl/zwiazki/jak-odzyskac-ex-80-sztuczek-psychologicznych
Dzieje się tak bardzo często, gdy osoba gubi się w związku i traci poczucie tego, kim jest, swoim życiem osobistym, przyjaciółmi, rodziną, pasjami, hobby i celami zawodowymi, przestaje kochać siebie a partner staje się całym jej światem… Jeśli związek zastępuje wszystkie te rzeczy i staje się centrum wszechświata tej osoby, bardzo łatwo jest czuć się zagubionym, ze złamanym sercem i nostalgicznym samopoczuciem przez bardzo długi czas po zerwaniu.

Ile czasu zajmuje odkochanie się?

Kiedy zastanawiasz się, „ jak długo trwa odkochanie się ”, odpowiedź będzie irytująco prosta, ale także odda całą moc w Twoje ręce.

To, ile czasu zajmie zapomnienie o byłym i odzyskanie sił po zerwaniu, zależy wyłącznie od Ciebie. Chodzi o to, że kontrolujesz znacznie więcej, niż możesz sobie wyobrazić. Jeśli pozwolisz sobie na ukrycie się i użalanie się nad sobą, rozmyślając o swoim byłym i swoim związku, przedłużysz proces żałoby po rozstaniu. Teraz należy zauważyć, że ważne jest, aby pozwolić sobie na rozpaczanie po utracie związku i przetrawienie emocji, ale to do Ciebie należy upewnienie się, że nie przedłużasz ani nie przeciągasz tego okresu. Jedną z rzeczy, jest to, że osoby trzymają się bólu zerwania, ponieważ czują, że to wszystko, co im zostało ze związku.
Problem polega na tym, że jeśli zdecydujesz się to zrobić, ten proces będzie znacznie trudniejszy niż powinien. Jeśli naprawdę chcesz przestać cierpieć z powodu zerwania  Możesz tam siedzieć i myśleć: „No dobrze, łatwiej to powiedzieć niż zrobić…” Ale w rzeczywistości jest to o wiele łatwiejsze niż myślisz. Wszystko zaczyna się od wstawania, wychodzenia, poruszania się i przejęcia kontroli nad swoim życiem krok po kroku, dzień po dniu.

Nie mogę zapomnieć o moim byłym

Jedną z najbardziej naturalnych reakcji na zerwanie na świecie jest uczucie wyczerpania, pokonania i zranienia. To powiedziawszy, Co to jest miłość nieodwzajemniona? jednym z najłatwiejszych lekarstw na te uczucia jest w rzeczywistości adrenalina. Jeśli potrafisz się poruszać, przyspieszyć tętno i sprawić, że krew zacznie pompować, będziesz w stanie wywołać ogromną zmianę w sposobie, w jaki się czułeś.

Jednym z narzędzi, które czasami dajemy naszym klientom, którzy borykają się z kimś, jest „technika timera”. Tak więc, jeśli zauważyłeś, że płakałeś i zdenerwowałeś się sam w swoim pokoju, daj sobie 50 minut i ustaw minutnik. Masz 50 minut na płacz i tarzanie się, ile chcesz, ale kiedy minutnik się wyłączy, musisz wstać i zrobić coś innego. Ważne jest, aby wyszkolić swój umysł, aby się z tego wyrwać, bo inaczej myśli zawsze będą nad tobą panować. Możesz trenować swój umysł tak, jak trenujesz mięśnie, więc nie pozwól, aby negatywne wspomnienia i ból serca kontrolowały Twoje życie Przewodnik krok po kroku, jak przezwyciężyć nieodwzajemnioną miłość!

Dlaczego nie mogę zapomnieć o moim byłym? Odpowiedz tkwi w twoim umyśle

Ludzie tkwią w przekonaniu , że ich myśli są silniejsze niż oni. Czują, że nie mogą zapanować nad swoimi myślami i uczuciami, ale prawda jest taka, że ​​możesz ćwiczyć się w oczyszczaniu głowy i odpędzaniu negatywnych myśli i emocji. Potrzeba czasu i nie jest łatwo,  szybko zapomnieć o byłym ”, ale nie jest to niemożliwe Może nie możesz spać, ponieważ wszystkie te myśli nie pozwalają ci zasnąć w nocy, może nie możesz jeść po zerwaniu, może doświadczasz paraliżującego lęku… ale możesz to przezwyciężyć. Jednym z najłatwiejszych sposobów, aby pomóc sobie iść naprzód  uleczyć złamane serce
Znajdź nowe sposoby na wyzwanie i zaskoczenie. Zastanów się, jak możesz zwiększyć aktywność fizyczną (co powiesz na wspinaczkę, jogę, a nawet taniec salsy?), Jakie nowe zajęcia możesz wypróbować, jakie nowe miejsca możesz odwiedzić ze znajomymi… teraz jest czas, aby naprawdę wypełnij swój harmonogram rzeczami, które sprawiają Ci radość i ekscytują. Idź na koncert, wypróbuj lekcje ceramiki, idź na piknik na plaży z przyjaciółmi, wypróbuj nową restaurację z kuzynami. Teraz celem jest takie zajęcie dnia sprawami, które są zabawne, że zanim pójdziesz spać w nocy, zdajesz sobie sprawę, że wcale nie myślałeś o swoim byłym tak dużo, a dostaniesz spokojny sen, bo się zmęczyłeś. Niech to stanie się nawykiem i stwórz w swoim życiu nowe wzorce, które sprawią ci więcej radości. Ponownie, masz kontrolę nad całą sytuacją, więc nie pozwól, aby to zepsuło Cię całkowicie. Zapomnienie o byłym chłopaku nie jest czymś nieosiągalnym, pamiętaj o tym!

Poradnik 80 Sztuczek Jak odzyskać EX


W ciągu 3 tygodni będziesz w stanie wszystko zmienić. Dzięki konkretnym technikom opartym na psychologii człowieka, sztuce perswazji i komunikacji, możliwość odzyskania utraconej miłości stanie się dużo prostsza. Wypróbuj na swoim ex aż 80 różnych sztuczek aby go lub ją odzyskać. Pamiętaj, że działają one niezależnie od sytuacji.

W PAKIECIE:

MEGA PORADNIK "80 sztuczek "
+Plan działania na każdy dzień
+ 101 pytań terapeutycznych pomocnych w skutecznym odkochaniu (jako plan awaryjny)
+ Kompendium wiedzy

(Poradnik zarówno dla kobiet jak i mężczyzn)

Premium

Zapisz się na webinar: Co to jest żałoba po rozstaniu? Data 15.05.2020

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

WPISY PODOBNE DO: Co to jest żałoba po rozstaniu? poradnik

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jeżeli chcesz dostawać powiadomienia o nowych wpisach zostaw swój email