5 sposobów radzenia sobie z paniką i lękiem po zerwaniu

Polecany przez 2896 osób (Ocena 4,95/5)
5/5
  • Home
  • Związki
  • 5 sposobów radzenia sobie z paniką i lękiem po zerwaniu
5 sposobów radzenia sobie z paniką i lękiem po zerwaniu

Te wskazówki dotyczące radzenia sobie z niespokojnymi myślami i uczuciem paniki pomogą ci przejść przez proces zerwania. Nie jesteś sam.

Czy czujesz się przytłoczony strachem, lękiem, a nawet atakami paniki, kiedy myślisz o zerwaniu z chłopakiem, rozwodzie z mężem lub utracie kogoś, kogo kochasz?

„Jestem w poważnym związku od 9 lat; przez ostatnie 6 lat wątpiłem, czy chcę z nim być ”- mówi Robin o tym, jak powstrzymać niepokój przed zniszczeniem związku. „Jakieś sześć miesięcy temu zerwaliśmy zaledwie 2 dni i doświadczyłem mojego pierwszego strasznego i przerażającego ataku paniki. Byłem fizycznie chory i nie miałem kontroli emocjonalnej. Z powodu tego ataku paniki nadal z nim jestem. Nie chcę ponownie doświadczyć tej utraty kontroli. Wiem, że to dlatego, że w przeszłości doświadczyłem wielu strat. Tak bardzo boję się przejść przez to ponownie. Poza tym byłby zdruzgotany. To wspaniały i miły człowiek. Nie kocham go. Nigdy nie byłem. Tak bardzo przyzwyczaiłem się do tego życia w otchłani. Rok po roku obiecuję sobie, że związek się skończy. Jestem tak rozczarowany sobą. Czuję się słabo. Boję się, że będę z nim rozmawiał, czuję ból, widzę, jak pakuje rzeczy, czuję jego utratę przez wiele dni, zastanawiam się, czy podjąłem właściwą decyzję. Czasami zbyt wiele do zniesienia.

Czy twoje ataki paniki lub lęku są przytłaczające i przerażające? Ważne jest, aby porozmawiać z lekarzem, doradcą lub terapeutą o swoich uczuciach. Zacznij od lekarza rodzinnego lub pracownika służby zdrowia. Czasami istnieją psychologiczne lub fizyczne przyczyny, które prowadzą do niespokojnych myśli i paniki. Nie ma odpowiedzi „uniwersalnych” ani wskazówek, jak radzić sobie z paniką na myśl o zerwaniu – szczególnie jeśli masz historię emocjonalnej traumy, lęku lub depresji.

Poniżej znajduje się kilka ogólnych wskazówek dotyczących radzenia sobie z lękiem i atakami paniki. Dołączyłem również informacje na temat fobii (irracjonalnych lęków). Zwykle, gdy myślimy o fobiach, myślimy o strachu przed lataniem, małymi przestrzeniami lub pająkami, ale prawda jest taka, że ​​fobia może dotyczyć wszystkiego .

Czy myśl o zerwaniu przepełnia cię panika i niepokój?

Na końcu tego artykułu podzielę się tym, co uważam za najlepszy sposób radzenia sobie z paniką i lękiem. To nie jest wskazówka ani rozwiązanie, to sposób na zmianę sposobu myślenia i wiary. Jeśli zaczniesz kwestionować swoje myśli i przekonania, zaczniesz dostrzegać, jak naprawdę są bezsilni. Moim ulubionym źródłem informacji na ten temat jest książka Byrona Katie I Need Your Love – Is That True ?: Jak przestać szukać miłości, aprobaty i wdzięczności .

Wierzysz swoim myślom, które powodują te uczucia paniki, strachu i niepokoju. Wskazówki Byrona Katie pomogą ci rzucić wyzwanie swoim myślom, co pomoże ci przełamać ten stan zawieszenia i paraliżu.

1. Znajdź przyczynę problemu

Ataki paniki są objawem podstawowego problemu. Jaki jest prawdziwy problem – co wywołuje ataki paniki? Jaka jest przyczyna twojego niepokoju i paniki? Czy to sam rozpad, czy myśl o tym, co stanie się po zakończeniu związku? Odpowiedzi na te pytania muszą pochodzić z twojego wnętrza. Jesteś tym, który ma klucz.

Może boisz się utraty, odrzucenia lub samotności. Może nie wiesz, jak żyć samotnie, zarządzać swoimi pieniędzmi lub pozostać ze sobą. Może martwisz się o pieniądze lub o to, co myślą ludzie. Jeśli chcesz poradzić sobie z lękiem, strachem i paniką, które pojawiają się, gdy myślisz o samotności lub zerwaniu, musisz znaleźć własne odpowiedzi. Może to być bolesne, ale nie będzie gorsze niż życie w ciągłym strachu, przerażeniu i atakach paniki.

2. Otaczaj się wsparciem i miłością, której potrzebujesz

Znajdź doradcę lub grupę wsparcia, która pomoże Ci wyizolować to, co Cię powstrzymuje. Czytać książki. Porozmawiaj z innymi kobietami, które zmagają się z paniką i niepokojem na myśl o zerwaniu lub utracie kogoś, kogo kochają. Czas uporać się ze swoimi lękami. Jeśli wpadasz w panikę na myśl o opuszczeniu związku, bo boisz się, że już nigdy nie znajdziesz miłości, zastanów się, dlaczego czujesz się taki niegodny i niekochany.

Czy spanikujesz na myśl o utracie miłości lub porzuceniu swojego chłopaka lub męża? W książce Jak uwolnić kogoś, kogo kochasz , podzielam moje przekonanie, że puszczenie kogoś, kogo kochasz, nie polega na wymazaniu jej ani przeszłości. Kiedy puszczasz kogoś, kogo kochasz, uwalniasz się od jego trzymania. Zyskujesz wolność, by iść do przodu i znów być szczęśliwym. Przestajesz walczyć… i odnajdujesz spokój. W jaki sposób? Ucząc się, jak delikatnie odrywać się od swoich myśli i przekonań.

3. Wiedz, że twoje myśli są bardziej przerażające niż rzeczywistość

Kiedy otrzymywałem tytuł magistra pracy socjalnej na UBC, odbyłem praktykę w Towarzystwie Alzheimera. Jednym z moich obowiązków było wspieranie grup wsparcia; jedna z grup była przeznaczona dla małżonków opiekujących się partnerami z demencją.

Jeden z mężczyzn w grupie powiedział, że miał ataki paniki na myśl o utracie żony. Miał tyle lęku i lęku przed chorobą, że stracił sen na ponad rok. Teraz, gdy faktycznie ma do czynienia z demencją swojej żony, odkrył, że jest to znacznie łatwiejsze, niż się spodziewał. Powiedział, że myśl o najgorszym, co może się wydarzyć, jest w rzeczywistości gorsza niż rzeczywistość. Innymi słowy, pozwalał swoim myślom i przekonaniom kontrolować to, jak się czuł. I właśnie to wywołało u niego panikę. Nie rzeczywistość… tylko jego myśli i lęki.

Twoje myśli i przekonania na temat tego, co stanie się podczas lub po rozstaniu, wywołują strach, niepokój i panikę. A te myśli i przekonania – które są irracjonalne i nie oparte na rzeczywistości – kontrolują cię. Jesteś pozwalając im cię kontrolować.

4. Dowiedz się o fobiach i irracjonalnych lękach

Wielu z nas ma fobię lub irracjonalny strach przed czymś, na przykład zerwaniem związku, utratą kogoś, kogo kochasz lub zerwaniem z chłopakiem, którego nawet nie kochasz. Czasami fobie są irracjonalne i nielogiczne; innym razem jest dobry powód do strachu. Na przykład rozwód jest kosztowny finansowo i emocjonalnie. Niektóre kobiety pozostają w małżeństwach bez miłości przez dziesięciolecia, ponieważ boją się odejść.

Wiele fobii prowadzi do ataków paniki, które są niezwykle przerażające zarówno dla osoby, która ma atak, jak i ludzi wokół niej. Najczęstsze fobie w psychologii to pająki, latanie i wysokości. Fobie są irracjonalne i często obejmują ataki paniki. Jeśli masz historię zachowań fobicznych lub lękowych, Twój niepokój i panika na myśl o zakończeniu związku – lub utracie kogoś, kogo kochasz – są zrozumiałe.

Czy obawiasz się przełamania fobii? Być może, jeśli cierpisz na ciągły, irracjonalny lęk przed samotnością. Myśl o zerwaniu jest tak przerażająca i przytłaczająca, że ​​wolałbyś pozostać w złym związku. Większość fobii wiąże się z nieracjonalnym, ekstremalnym lękiem przed przedmiotami lub wydarzeniami codziennego użytku – dlatego fobie są irracjonalne. Nie mają sensu, nawet dla osoby z ich powodu cierpiącej.

5. Kwestionuj swoje myśli i przekonania

Irracjonalne lęki, fobie, silny lęk i ataki paniki mogą dotyczyć niemal wszystkiego w życiu codziennym. Nawet doświadczenia, które wydają się przyziemne lub nudne, mogą powodować ataki paniki, takie jak wyjście na zewnątrz, określone zapachy, kolejki w sklepach spożywczych, kurz. Niektóre lęki są tak irracjonalnymi lękami, że ludzie żartują z nich. Na przykład arachibutyrofobia to strach przed przywieraniem masła orzechowego do podniebienia. Geniofobia to strach przed podbródkami. Paraskavedekatriaphobia to strach przed piątek 13.

Twój strach, niepokój i panika na myśl o zerwaniu lub zakończeniu związku nie są czymś, czego należy się wstydzić. Tobie i innym może się to wydawać irracjonalne. Możesz być intelektualnie świadomy swoich obaw, ale nie możesz nie czuć się sparaliżowany strachem, niepokojem i bezradnością. Panikowanie na myśl o rozstaniu lub stracie jest spowodowane twoimi myślami i przekonaniami – które są obecnie poza twoją kontrolą.

„Myśl jest nieszkodliwa, jeśli w nią nie uwierzymy”, pisze Byron Katie w książce I Need Your Love – Is That True? Jak przestać szukać miłości, aprobaty i uznania . „To nie nasze myśli, ale nasze przywiązanie do naszych myśli powoduje cierpienie. Przywiązanie się do myśli oznacza wiarę, że to prawda, bez zadawania pytań. Wiara to myśl, do której przywiązujemy się często od lat ”.

Mówi też: „Romantyczna miłość to opowieść o tym, jak potrzebujesz innej osoby, która cię dopełni. To absolutnie szalona historia. Z mojego doświadczenia wynika, że ​​nie potrzebuję nikogo, kto by mnie dopełnił. Jak tylko zdaję sobie z tego sprawę, wszyscy mnie dopełniają ”.

Kwestionowanie swoich myśli i przekonań na temat zerwania to najlepszy sposób na przezwyciężenie niepokoju i paniki na myśl o zakończeniu tego związku. Kiedy zaczniesz rozplątywać swoje lęki i myśli, zobaczysz prawdę. A prawda was wyzwoli.

Jeżeli pomogło kliknij!
[Total: 1 Average: 5]

Poradnik 80 Sztuczek Jak odzyskać EX


W ciągu 3 tygodni będziesz w stanie wszystko zmienić. Dzięki konkretnym technikom opartym na psychologii człowieka, sztuce perswazji i komunikacji, możliwość odzyskania utraconej miłości stanie się dużo prostsza. Wypróbuj na swoim ex aż 80 różnych sztuczek aby go lub ją odzyskać. Pamiętaj, że działają one niezależnie od sytuacji.

W PAKIECIE:

MEGA PORADNIK "80 sztuczek "
+Plan działania na każdy dzień
+ 101 pytań terapeutycznych pomocnych w skutecznym odkochaniu (jako plan awaryjny)
+ Kompendium wiedzy

(Poradnik zarówno dla kobiet jak i mężczyzn)

Premium

Zapisz się na webinar: 5 sposobów radzenia sobie z paniką i lękiem po zerwaniu Data 15.05.2020

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

WPISY PODOBNE DO: 5 sposobów radzenia sobie z paniką i lękiem po zerwaniu poradnik

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jeżeli chcesz dostawać powiadomienia o nowych wpisach zostaw swój email
error: Content is protected !!