Jak sobie radzić ze złamanym sercem ❤️ Całkowity plan działania

Polecany przez 2896 osób (Ocena 4,95/5)
5/5
  • Home
  • Związki
  • Jak sobie radzić ze złamanym sercem ❤️ Całkowity plan działania
Jak sobie radzić ze złamanym sercem ❤️ Całkowity plan działania
Jeżeli pomogło kliknij!
[Total: 1 Average: 5]

Niezależnie od tego, czy zrywasz ze swoim partnerem, czy twój partner zrywa z tobą, przezwyciężenie zerwania może być bolesnym, wyczerpującym duszę przedsięwzięciem, które sprawia, że ​​wiele osób walczy przez miesiące lub lata, jeśli nie zostanie odpowiednio potraktowane.

Kontynuacja życia jest niezbędna, ale jedyny sposób, w jaki możesz iść dalej, to odpowiednio poradzić sobie z rozstaniem .

W tym przewodniku napisaliśmy wszystko, co musisz wiedzieć o zaakceptowaniu zerwania, zrozumieniu procesu żałoby i pójściu dalej jako większa i lepsza osoba.

Jeżeli poszukujesz kompleksowego poradnika jak odzyskać EX, wykorzystując wszelakie psychologiczne sztuczki, jakie tylko istnieją polecamy zapoznać się z najlepszym poradnikiem pomagającym szybko odzyskać utraconą miłość:” 80sztuczek psychologicznych Jak odzyskać EX
jak odzyskać ex

Jak sobie radzić ze złamanym sercem: akceptacja, zrozumienie i opanowanie zerwania

Pierwszym krokiem do opuszczenia związku i przezwyciężenia zerwania jest zrozumienie tego.

Doświadczenia różnią się w zależności od osoby, a twoja więź z jednym partnerem może być zupełnie inna niż twoja.

Niektórzy psychologowie odwołują się do ram modelu relacji , w którym opisane są trzy ogólne typy relacji:

– Relacja typu A: jeden partner jest w dużym stopniu zależny od drugiego w zakresie podstawowych potrzeb, zarówno fizycznych, jak i emocjonalnych.

Relacje w układzie A są bardzo jednostronne, a jeden partner ma znacznie większą władzę niż drugi.

Każda zmiana w tej strukturze władzy może doprowadzić do „przewrócenia się” pierwszej osoby. Dla partnera zależnego rozstanie może być bardzo trudne, jeśli nie traumatyczne.

– Relacja w ramie H: te relacje to relacje, w których oboje partnerzy prowadzą życie, które prawie nigdy się nie przecina.

Ich życie toczy się równolegle, co oznacza, że ​​ich praca, życie towarzyskie, hobby i kręgi społeczne są od siebie niezależne.

Po zerwaniu oboje partnerzy powinni być w stanie szybko dojść do siebie. Jednak w przyszłości mogą mieć trudności ze znalezieniem nowego partnera, jeśli nie zmienią swoich oczekiwań w związku.

– Relacja M-Frame: Jest to najzdrowsza struktura relacji, w której partnerzy polegają na sobie nawzajem, jeśli chodzi o wsparcie emocjonalne i społeczne, ale są wystarczająco niezależni, aby poradzić sobie z rozstaniem bez większego stresu.

Partnerzy kochają się, nie zapominając, kim są. W niektórych przypadkach te relacje mogą być najbardziej bolesne również podczas zerwania.

Odkrywanie zerwania: droga do niezadowolenia

Wiele osób ma problem z odróżnieniem śmierci związku i potrzeby ostatecznego zerwania od kolejnej kłótni lub nieporozumienia.

Dzieje się tak ze względu na sposób, w jaki zmienia się nasz osobisty zasiłek na związek w miarę jego rozwoju.

Wady i problemy, które na początku uważamy za nieistotne, mogą stać się ogromnymi problemami w miarę dojrzewania związku.

Na przykład możesz mieć irytujący zwyczaj dłubania w uchu przy stole.

W przypadku nowego związku twój partner może uznać twoje normalnie irytujące zachowanie za ujmującą i dziwaczną cechę i postrzegać je w sposób, który zwiększa wartość twojej postaci, a tym samym całego związku.

Gdy związek dojrzeje i zaczną pojawiać się inne większe nieporozumienia, twój partner zacznie ponownie oceniać małe dziwactwa i postrzegać je jako irytujące nawyki.

Zasiłki, które otrzymałeś w przeszłości, zaczynają się rozpadać, a rzeczy, które kiedyś były urocze, teraz wydają się męczące.

Każda niedoskonałość między tobą, twoim partnerem i twoją wspólną dynamiką zostanie oceniona na bardziej wyostrzonym poziomie analizy.

W tym momencie ty lub twój partner decydujecie, czy chcą się zmienić, czy też będziecie się bronić i postrzegać swojego partnera jako małostkowego.

Partnerzy, którzy nie chcą zmieniać, ostatecznie skazują związek na porażkę, zapewniając, że rozstanie jest nieuniknione.

Dlaczego rozstania są tak trudne dla mózgu

Zerwania nigdy nie są łatwe. Znajdujemy się w stanie ducha niepodobnym do żadnego innego: nie jesteśmy w stanie skoncentrować się na niczym innym, absolutna obsesja na punkcie byłego i całkowite poczucie beznadziejności i rozpaczy, które mogą wisieć nad tobą miesiącami.

Ale dlaczego właściwie odczuwamy tę intensywną reakcję emocjonalną, psychiczną, a nawet fizyczną?

Aby się tego dowiedzieć, naukowcy z Columbia University przyjrzeli się aktywności mózgu osób, które niedawno doświadczyły rozpadu.

Co zaskakujące, odkryli, że części mózgu związane z odczuwaniem bólu fizycznego byłyby wyzwalane, gdy osobom pokazywano zdjęcia ich byłego partnera.

W innym badaniu naukowcy odkryli, że mózg przetwarza rozpad w taki sam sposób, w jaki przetwarza odstawienie narkotyków.

Poziom, którego pragniesz być byłym partnerem po niedawnym rozstaniu, jest podobny do tego, jak narkomani pragną narkotyków.

Miłość prowadzi nas przez system nagrody / motywacji w mózgu – motywuje nas nagroda bycia z naszym partnerem – a utrata tego systemu zimnego indyka może być niezwykle trudna.

Dlaczego Ty i Twój partner radzicie sobie inaczej z zerwaniem

Choć rozstanie może być trudne, dla wielu partnerów heteroseksualnych może się wydawać niezwykłe, że ich były partner płci przeciwnej radzi sobie z rozstaniem w zupełnie inny sposób.

Chociaż może to boleć, gdy zobaczysz, że twój były partner nie odczuwa takiego samego poziomu bólu jak ty, ważne jest, aby pamiętać, że jest to normalne i wynika to z nieodłącznie różnych sposobów radzenia sobie z rozpadami przez osoby przeciwne.

Według psycholog Melanie Schilling „kobiety muszą się łączyć, a mężczyźni muszą coś robić”.

Dlatego po zerwaniu zwykle widać mężczyzn zajmujących się czymś nowym, na przykład skokiem do nowego sportu, wyjazdem za granicę, znalezieniem nowego, czasochłonnego hobby, a nawet natychmiastowym nawiązaniem nowego związku.

Tymczasem kobiety potrzebują interakcji społecznej, szukając emocjonalnego wsparcia ze swojego kręgu społecznego.

Można to częściowo wytłumaczyć społecznymi oczekiwaniami mężczyzn i męskością.

Mężczyźni często wierzą, że muszą chronić się przed intensywnymi negatywnymi emocjami, wierząc, że zamiast rozwodzić się nad czymś, co już zostało zrobione, powinni „podnieść się”.

Kobiety mają jednak znacznie większą swobodę emocjonalną, aby naprawdę uwolnić swoje emocje, co daje im zdrowsze opcje, jeśli chodzi o przejście do przodu.

Ale odejście od związku może zależeć nie tylko od rodzaju związku, który miałeś, ale także od rodzaju zerwania, którego doświadczyłeś.

Rodzaje przerw (i jak sobie z nimi radzić)

Istnieje wiele sposobów, w jakie Ty i Twój partner możecie się rozstać, a sytuacja i sposób zerwania mogą pomóc w ustaleniu najlepszego sposobu, aby zacząć go przezwyciężyć.

Najczęstsze zerwania obejmują:

1) Zerwanie, które nie powinno się wydarzyć

Nie wszystkie rozstania są dokonywane z właściwego powodu i nie wszystkie zerwania muszą być trwałe.

Zerwania mogą się zdarzyć z błahych powodów i okoliczności, na które nie masz wpływu.

Kiedy to się stanie, potrzebujesz planu działania, aby odzyskać swojego byłego.

Chodzi o to, że mężczyźni i kobiety chcą różnych rzeczy w związku. Niewiele osób wie, czego naprawdę chce od nich płeć przeciwna.

Nowa teoria w psychologii relacji ujawnia dokładnie, czego mężczyźni potrzebują od swojego partnera, aby prowadzić sensowne i satysfakcjonujące życie.

Nazywa się to instynktem bohatera .

Mężczyźni mają wbudowane pragnienie czegoś „większego”, co wykracza poza miłość czy seks. To dlatego mężczyźni, którzy pozornie mają „idealną dziewczynę”, są nieszczęśliwi, kiedy się żenią i ciągle szukają czegoś innego – lub co gorsza, kogoś innego.

Zgodnie z tą teorią człowiek chce widzieć siebie jako bohatera. Jako ktoś, kogo jego partner naprawdę chce i musi mieć w pobliżu. Nie jako zwykły dodatek, „najlepszy przyjaciel” czy „partner w zbrodni”.

A kicker?

Właściwie to kobieta musi wysunąć ten instynkt na pierwszy plan.

Wiem, że to brzmi trochę głupio. W dzisiejszych czasach kobiety nie potrzebują kogoś, kto je uratuje. Nie potrzebują „bohatera” w swoim życiu.

I nie mogłem się bardziej zgodzić.

Ale oto ironiczna prawda. Mężczyźni nadal muszą czuć się bohaterami. Ponieważ jest to wbudowane w ich DNA, aby szukać relacji, które pozwolą im poczuć się obrońcami.

Prosta prawda jest taka, że ​​lepsze zrozumienie instynktu bohatera może pomóc ci odwrócić zerwanie, które w ogóle nie powinno się wydarzyć.

Jak wyzwalasz instynkt bohatera?

2) Oszukiwanie lub nadużycie

Sytuacja: Twój partner cię skrzywdził. Zdradzili cię emocjonalnie lub fizycznie , byli wobec ciebie nieuczciwi lub znęcali się nad tobą.

Trudno było zaakceptować tę sytuację, ale kiedy w końcu to zrobiłeś, wiedziałeś, że już nigdy nie będziesz z nimi.

Jak możesz się czuć: że to twoja wina. Zasłużyłeś na to, by być maltretowanym, okłamanym lub oszukanym. Mogli cię przekonać, że zmusiłeś ich do tego, a wszystko, co zrobili, było z twojego powodu.

Jak sobie z tym poradzić : nie obwiniaj siebie. Obwinianie siebie może zatrzymać cię we własnej jamie przez miesiące, jeśli nie lata.

To, co zrobili, nie było z twojego powodu; to produkt ich własnych problemów i będą musieli sobie z tym radzić do końca życia. W przeciwieństwie do ciebie, który może zacząć działać dzisiaj.

3) Nagłe zerwanie

Sytuacja: wydaje się, że wszystko idzie dobrze. Niedawno miałeś świetną randkę, masz plany na wakacje, przedstawiłeś je swojej rodzinie i przyjaciołom i widzisz z nimi wspaniałą przyszłość.

Wtedy znikąd otrzymasz SMS-a lub wiadomość, która brzmi mniej więcej tak: „To koniec. Nie mogę już tego robić ”.

How You May Feel: Zagubiony, zdezorientowany, zdezorientowany. To jest ten, który naprawdę może wytrącić ludzi z równowagi. Dywan jest wyciągany spod ciebie i nawet nie wiesz, od czego zacząć, jeśli chodzi o ponowne złożenie swojego życia.

Jak to przezwyciężyć: Pierwszym krokiem jest bycie wdzięcznym za to, że zostało to zrobione i nie marnowałeś ani sekundy więcej na związek, który był skazany na niepowodzenie. Nie skupiaj się na tym, co zrobiłeś źle lub co mogłeś zrobić lepiej; jeśli ci nie powiedzą, czas przejść dalej i spróbować ponownie.

4) Naturalne, Powolne Muszenie

Sytuacja: Ty i Twój partner przez długi czas mieliście wielką iskrę. Wibrowałeś wszystko i myślałeś, że to będzie trwać wiecznie. Niestety iskry spowolniły. Rozmowy stały się nudne i oboje zaczęliście się nudzić. W końcu po prostu przestajecie rozmawiać i widzieć się nawzajem.

Jak możesz się czuć: Tęsknisz za czymś, czego już nie ma. Czujesz się sfrustrowany i zdezorientowany, ponieważ wiedziałeś, że możecie kliknąć, więc dlaczego już nie klikacie? Jesteś zły na swojego partnera, ponieważ nie masz pojęcia, co się stało, więc obwiniasz go, że nie starał się wystarczająco mocno.

Jak sobie z tym poradzić: nie obwiniaj nikogo. Czasami związki po prostu nie miały być. Jeśli myślisz, że iskra zniknęła, zapytaj ich, jak się czują; jeśli czują to samo, skontaktuj się z nimi: zapytaj ich, czy to jest coś, co chcą naprawić, czy też czas to porzucić.

5) Ultimatum

Sytuacja: masz wspaniały związek, ale jest jedna bardzo ważna kwestia, w której ty i twój partner nie jesteście po tej samej stronie.

Dyskutujesz o tym tygodniami lub miesiącami, ale nigdy nie znajdziesz wspólnej płaszczyzny; po prostu nie czujesz tego samego o czymś.

Może to małżeństwo, dzieci lub przeprowadzka do innego miasta. Pewnego dnia stawiają ci ultimatum: „Zaproponuj mi za sześć miesięcy albo to się stanie”.

Jak możesz się czuć: albo poczujesz złość i urazę, że twój partner postawił ci ultimatum, albo poczujesz się uwięziony i wepchnięty w róg.

Jeśli zdecydujesz się stanąć na swoim miejscu, stracisz partnera; jeśli zdecydujesz się ustąpić, możesz stracić własne wartości. Jesteś zmuszony podjąć trudną decyzję.

Jak sobie z tym poradzić: jeśli zdecydujesz się trzymać swoich wartości i stracisz partnera, po prostu musisz to zaakceptować. Zaakceptuj rzeczywistość, że ludzie mogą być dla siebie idealni pod każdym względem, z wyjątkiem jednego, i że jeden aspekt może przełamać umowę.

6) Twoja pierwsza miłość

Sytuacja: Twoja pierwsza miłość. Nigdy wcześniej nie doświadczyłeś złamanego serca. Wtedy z tego czy innego powodu jest gotowe.

Związek się skończył, a ty doświadczasz teraz wycofania się z zerwania po raz pierwszy w życiu.

How You May Feel: Beznadziejny, zagubiony, w absolutnej rozpaczy. Myślisz, że zniweczyłeś jedyną szansę na idealne życie z idealnym partnerem.

Nienawidzisz siebie za to, że nie jesteś dla nich idealną osobą i nieustannie próbujesz zrobić wszystko, aby odzyskać partnera. To uczucie może trwać miesiące, jeśli nie lata.

Jak sobie z tym poradzić: nie ma łatwego wyjścia. To doświadczenie edukacyjne i jak każda lekcja, im więcej razy tego doświadczasz, tym lepiej je rozumiesz.

Pierwszy raz jest najtrudniejszy, ale chyba najlepszą wskazówką, jaką pamiętasz, jest to: to pierwszy raz.

Będą inni, będzie więcej. Poczuj ból, obejmij go, daj się zranić; a następnie przejdź dalej.

Manewrowanie 7 etapami zerwania i unikanie typowych błędów

Rozpad ma 7 etapów żałoby , każdy z własną ogólną linią czasu i typowymi błędami. Pomyślne manewrowanie tymi etapami jest kluczem do przezwyciężenia zerwania i rozpoczęcia nowego życia.

Etap żałoby 1: Desperacja

Ogólny harmonogram: natychmiast po rozpadzie

Co to jest: jesteś zdezorientowany i musisz wiedzieć, dlaczego tak się stało, jak to się mogło stać, dlaczego zasługujesz na ten ból. Będziesz szukał odpowiedzi w desperacji.

Powszechny błąd: będziesz aktywnie szukać swojego byłego. Będziesz ich nękać, dręczyć, wysyłać wiadomości na wszystkich kanałach i zmuszać do rozmowy z tobą. Zignorujesz też wszystko, co mówią, ponieważ ci się to nie podoba.

Pomocna wskazówka: zapisuj lub nagrywaj wszystko, co do Ciebie mówią. Przeczytaj to w kółko. Masz odpowiedzi; po prostu nie chcesz ich słuchać.

Etap żałoby 2: Zaprzeczenie

Ogólny harmonogram: 1-2 tygodnie

Co to jest: nie chcesz uwierzyć, że to się dzieje. Cały ten związek to całe twoje życie, a teraz go nie ma. Nie chcesz zmierzyć się z rzeczywistością, więc nawet o tym nie myślisz.

Powszechny błąd: prześladowanie w mediach społecznościowych. Ponieważ wciąż zaprzeczasz, nadal chcesz zignorować fakt, że nie jesteś już w związku. Śledzisz wszystko, co robi twój były, ponieważ nadal myślisz, że jesteś częścią ich życia.

Pomocna wskazówka: medytuj. Medytuj przez 15-30 minut dziennie. Pozwól sobie na wdech i wydech; nawet jeśli jeszcze nie chcesz tego zaakceptować, przynajmniej możesz zacząć przygotowywać i uspokajać swój umysł.

Etap żałoby 3: Targowanie się

Ogólny harmonogram: 2-3 tygodnie

Co to jest: zrobisz wszystko, aby je odzyskać. Negocjujesz wszystko, obiecując wszystko, o czym myślisz, że mogą chcieć. Całkowicie składasz im ofertę.

Powszechny błąd: stając się ich przypadkowym połączeniem. Mogą dzwonić do ciebie, kiedy chcą seksu, a ty od razu na to wskoczysz, aby ich zadowolić. Zaczynasz wierzyć, że seks pomoże ożywić związek, mimo że twój partner postrzega to tylko jako połączenie.

Pomocna wskazówka: porozmawiaj ze znajomymi i poproś ich, aby powiedzieli Ci, co myślą o Twoim byłym. Pomogą ci oczyścić umysł i pomogą ci zobaczyć go w nowym świetle, takim, którego obecnie nie możesz zobaczyć.

Faza żałoby 4: Nawrót

Ogólny harmonogram: 1 miesiąc

Co to jest: ten etap jest opcjonalny, w zależności od partnera. Możesz przekonać swojego partnera, aby dał związek kolejny strzał. Niestety, ich serce nie będzie takie jak twoje, a ty ostatecznie ulegniesz presji.

Częsty błąd: stawanie się całkowicie ulegającym. Dajesz swojemu partnerowi wszystko, o czym myślisz, że chce, tak bardzo, że nie jesteś już osobą. Jednak zamiast odzyskać ich miłość, po prostu zmieniasz dynamikę mocy związku.

Pomocna wskazówka: pozbądź się wszystkich fizycznych przypomnień o swoim partnerze. Zrób wszystko, co w Twojej mocy, aby całkowicie uniknąć nawrotu; co z oczu to z serca.

Faza żałoby 5: Gniew

Ogólny harmonogram: 1-2 miesiące

Co to jest: Skierujesz swój gniew na różne aspekty swojego życia: na byłego, rodzinę, przyjaciół, pracę. Możesz nawet być zły na siebie, ponieważ poczujesz się nieodpowiedni i nie da się go kochać

Częsty błąd: szukanie nowych romansów w aplikacjach randkowych. Chociaż randkowanie może pomóc w procesie żałoby, jednonocne przygody mogą przynieść efekt przeciwny do zamierzonego, powodując, że czujesz się bardziej zły i zgorzkniały na siebie, jeśli zrobisz to zbyt wcześnie.

Pomocna wskazówka: dołącz do siłowni. Będziesz miał dodatkową energię, a złość może zostać przekierowana do fizycznego ujścia. Chodzenie na siłownię nie tylko pomoże Ci wydać dodatkową energię, ale także zapewni Ci wspaniały zastrzyk dopaminy.

Etap żałoby 6: Wstępna akceptacja

Ogólny harmonogram: 3-6 miesięcy

Co to jest: w końcu się poddajesz. Naprawdę akceptujesz, że nastąpiło zerwanie, i żyjesz teraz życiem, które zostało odsunięte od związku. W końcu możesz zacząć widzieć siebie bez goryczy, zazdrości czy złości ostatnich kilku miesięcy.

Powszechny błąd: randki natychmiast. Jeśli umawiasz się zbyt szybko, przekonasz się, że nadal jesteś zbyt wrażliwy, zarówno emocjonalnie, jak i psychicznie, aby rozpocząć tworzenie nowego związku. Potrzebujesz odpowiedniego czasu, aby popracować nad sobą i zaspokoić własne potrzeby.

Pomocna wskazówka: znajdź nowe hobby. Zmień swoje życie na mały sposób. Pomieszaj – może przenieś mieszkanie lub przynajmniej przestaw swoje meble. Zrób wszystko, co w Twojej mocy, aby dać sobie nowe życie, które nie będzie przypominać poprzedniego.

Etap żałoby 7: Nowa nadzieja

Ogólny harmonogram: 6 miesięcy +

Co to jest: poddałeś się, ale teraz zdajesz sobie sprawę, że nie ma się czemu poddać. Twoje życie należy do Ciebie i Twoje decyzje zależą od Ciebie. W końcu rozumiesz, że mogłeś się zmienić i zacząć od nowa przez cały ten czas – teraz jesteś gotowy, aby przejść dalej.

Częsty błąd: widząc swojego byłego. Na tym etapie kontakt z byłym może być nadal trudny, zwłaszcza jeśli proces żałoby był krótszy niż Twój (lub jeśli w ogóle nie miał procesu żałoby). Trzymaj się z dala od swojego byłego przez chwilę dłużej; pracuj nad sobą i stwórz własne mocne podstawy stabilności psychicznej i emocjonalnej .

Pomocna wskazówka: randkuj swobodnie. Zobacz, co tam jest. Znajdź ludzi o podobnych zainteresowaniach i porozmawiaj z nimi, zjedz z nimi obiad, kochaj się z nimi. Nie musisz się angażować, ale też nie musisz się już więcej bać. Życie musi toczyć się dalej.

Po zerwaniu: kochanie nowego siebie

Jeśli przeszedłeś przez 7 etapów żałoby lub jeśli dotarłeś tak daleko w przewodniku i rozumiesz wszystkie pułapki i przeszkody na długiej drodze, gratulacje.

Doszedłeś do fazy po zerwaniu i pomyślnie przeniosłeś związek i zerwanie z bycia częścią swojej tożsamości do kolejnego rozdziału w swojej historii.

Czas skupić się na kochaniu nowego siebie. Żałoba dobiegła końca, nauka zakończona, a osoba, którą widzisz w lustrze, jest silniejsza, mądrzejsza i lepsza niż przed rozstaniem.

Poradnik 80 Sztuczek Jak odzyskać EX


W ciągu 3 tygodni będziesz w stanie wszystko zmienić. Dzięki konkretnym technikom opartym na psychologii człowieka, sztuce perswazji i komunikacji, możliwość odzyskania utraconej miłości stanie się dużo prostsza. Wypróbuj na swoim ex aż 80 różnych sztuczek aby go lub ją odzyskać. Pamiętaj, że działają one niezależnie od sytuacji.

Miłość nie musi boleć!

W PAKIECIE:

MEGA PORADNIK "80 sztuczek psychologicznych. Jak odzyskać EX"
+Plan działania na każdy dzień
+ 101 pytań terapeutycznych pomocnych w skutecznym odkochaniu (jako plan awaryjny)
+ Kompendium wiedzy

(Poradnik zarówno dla kobiet jak i mężczyzn)

Premium

Zapisz się na webinar: Jak sobie radzić ze złamanym sercem ❤️ Całkowity plan działania Data 15.05.2020

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp

WPISY PODOBNE DO: Jak sobie radzić ze złamanym sercem ❤️ Całkowity plan działania poradnik

Komentarze |0|

Legenda *) Pola oznaczone gwiazdką są wymagane
**) Możesz używać tych znaczników i atrybutów HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
Jeżeli chcesz dostawać powiadomienia o nowych wpisach zostaw swój email
error: Content is protected !!